Witamy na Raceroom.pl
Forum niedawno wystartowało - zapraszamy do rejestracji, prowadzimy nabór userów żeby stworzyć coś fajnego.

Autor Wątek: Aktualizacja 1.06 do Gran Turismo 6  (Przeczytany 4663 razy)

Offline maxx

  • Administrator
  • Zaawansowany użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 322
  • Reputacja +2/-0
    • Status GG
    • Mój stan Skype
    • maxx preston blog
Aktualizacja 1.06 do Gran Turismo 6
« dnia: Kwiecień 07, 2014, 05:23:52 pm »
Już jest, waży prawie 300MB

Oficjalne zmiany
  • Dostępny jest Data Logger do analizy telemetrii z replayów
  • Obsługa GPS Visualizer
  • Poprawiona obsługa 3DTV
  • Możliwość dodatkowych ustawień części aerodynamicznych
  • Przy wyjeździe poza tor TCS działa tylko na trawie i żwirze (obszary poza torem)
  • Limity PP (oraz inne ograniczenia) widoczne w widoku pokojów
  • Zmiany dotyczące tunelu aerodynamicznego

Nieoficjalne zmiany
  • Dodane pliki do obsługi GT Academy 2014 (dostępne od 21 kwietnia 2014)
  • Dodatkowe opcje przy wyborze typu pokoju (Race for fun, Cruising, ...)
  • Inne umiejscowienie spojlera w Nissan Skyline R34 GT-Rs 99 - 00'
  • Poprawiony błąd braku obrazu podczas robienia zdjęć (po wciśnięciu migawki)
  • Poprawiony aero kit dla Ferrari F430
  • Podczas kwalifikacji wyświetla się ogólny najlepszy czas okrążenia
  • Zmiana w wyglądzie kart zawodów sezonowych

You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


Oficjalny changelog
Cytuj
Dodano Rejestrator danych
Funkcja [Rejestrator danych] została dodana do sekcji [NARZĘDZIA] w „Moim Centrum”. Rejestrator danych pozwoli analizować dane zapisane w pliku z powtórką i wyświetlać je na wykresie. Dzięki temu będzie można przeglądać i porównywać zmiany prędkości pojazdu, punkty przyśpieszania i hamowania, obroty silnika i momenty zmiany biegów.

Dodano funkcję Wizualizera GPS
Funkcja [Wizualizer GPS] została dodana do sekcji [NARZĘDZIA] w „Moim Centrum”. Gdy gracz jedzie samochodem wyposażonym w „Sports Drive Logger” (sprzedawany przez Toyotę) po prawdziwej trasie, dane z GPS mogą zostać przeniesione do Gran Turismo 6 poprzez urządzenie USB, a następnie przetworzone na plik powtórki. Takie dane będzie można później porównywać i analizować za pomocą funkcji [Rejestrator danych]. Ta funkcja – jak na razie – działa tylko z torami Fuji Speedway, Tsukuba Circuit i Suzuka Circuit. Więcej tras zostanie dodanych w przyszłości.

Dodano możliwość zamontowania modyfikowalnego tylnego spojlera
[Modyfikowalny tylny spojler] został dodany do menu [Części zewnętrzne], dostępnego jako [Modyfikowalne części] w sekcji [Tuning i warsztat] w „Moim Centrum”. Możesz stworzyć kombinację podstaw skrzydła, samego skrzydła i wingletów. Jest także opcja dowolnego modyfikowania wysokość i szerokość skrzydła. (*Uwaga - dodanie skrzydła nie będzie możliwe w niektórych samochodach.)

Dodano tryb 3DTV
Opcja [3DTV] została dodana do kategorii [Obraz] na ekranie [Opcji] w [MENU] (dostępnym po wciśnięciu przycisku START). Do działania tej funkcji niezbędny jest telewizor 3D.

Poprawki funkcji w „Poczekalni”
- Na „Liście członkowskiej” można teraz zobaczyć Punkty Osiągów, maksymalną moc i masę samochodów, które są w pokoju.
- Podczas treningu, kwalifikacji, próby czasowej i próby driftu wyświetlany jest „Rekord ogólny”.
- Minimalna wartość [Limitu mocy maksymalnej] i [Minimalnej masy] została zmieniona z 10 na 1
- Zmieniono opcje dostępne w menu [Typ wyścigu] w [Ustawieniach pokoju] na ekranie „Ustawienia zawodów”.

Inne poprawki i zmiany
- System kontroli trakcji (TCS) będzie automatycznie włączany tylko przy jeździe po piasku/żwirze.
- Zmniejszono ustawienie „Rzeczywista” przy [Sile korytarza aerodynamicznego] w [Ustawieniach wyścigu] podczas tworzenia pokoju w [Poczekalni].
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2014, 12:32:34 am wysłana przez maxx »
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login
visitors can't see pics , please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

Nie wiń mnie za to że jestem szybszy, You are not allowed to view links. Register or Login

Offline maxx

  • Administrator
  • Zaawansowany użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 322
  • Reputacja +2/-0
    • Status GG
    • Mój stan Skype
    • maxx preston blog
Odp: Aktualizacja 1.06 do Gran Turismo 6
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 09, 2014, 09:11:10 pm »
Po ostatnim patchu w kodzie Gran Turismo 6 znaleziono wpisy o potencjalnie nowych torach oraz zadaniach związanych z rajdami!

Zapisy o nowych torach:
Cytuj
akasaka
assisi
capri
eiger
grandcanyon_north
hongkong
icerace
infineon
kashiwa
midfield
nursnow
paris_rally
paris_tarmac
seattle
smtsouth
tahiti_maze
valencia
yosemite_dirt
yosemite_dirt_mini
yosemite_dirt_short

Nowe wyzwania Sebastiana Loeba:
Cytuj
rally_akasaka
rally_assisi
rally_capri
rally_eiger
rally_grandcanyon
rally_icerace
rally_nursnow
rally_paris_rally
rally_smtsouth
rally_tahiti_maze
rally_yosemite_dirt
rally_yosemite_dirt_mini
rally_yosemite_dirt_short

Ponadto znaleziono ślady nadchodzącego GT Academy 2014
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2014, 09:15:36 pm wysłana przez maxx »
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login
visitors can't see pics , please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

Nie wiń mnie za to że jestem szybszy, You are not allowed to view links. Register or Login

Offline andryush

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja +0/-0
Odp: Aktualizacja 1.06 do Gran Turismo 6
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 09, 2014, 10:02:45 pm »
Nowe trasy? Byłoby nieźle!
Tzn, trasy nie są nowe, i powinny się znaleźć jeszcze w GT5, jako że były w GT4.

Chciałbym w końcu zobaczyć jakąś większą inicjatywę ze strony PD...

Offline maxx

  • Administrator
  • Zaawansowany użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 322
  • Reputacja +2/-0
    • Status GG
    • Mój stan Skype
    • maxx preston blog
Odp: Aktualizacja 1.06 do Gran Turismo 6
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 10, 2014, 09:34:22 pm »
Nie da się ukryć że PD w dziedzinie PR radzi sobie raczej słabo (inna kultura oraz teoretycznie cały PR po stronie wydawcy SONY). Widziałeś fragmenty z torem Seattle w trailerze nowej Hondy NSX. Tor seattle istnieje ale tylko na serwerach PD, nie wiem dlaczego...

Poniżej porównanie dymu pro i post "1.06 update":
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2014, 11:17:57 pm wysłana przez maxx »
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login
visitors can't see pics , please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

Nie wiń mnie za to że jestem szybszy, You are not allowed to view links. Register or Login

Offline andryush

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja +0/-0
Odp: Aktualizacja 1.06 do Gran Turismo 6
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 11, 2014, 02:34:27 am »
Dobra robota z tym filmikiem, tylko intro trochę za długie :D No i mogłoby być więcej "slow motion" ;)
A co do dymu, to nie wiedziałem, że jest tak tragicznie. Podczas gry aż tak bardzo tego nie zauważałem. No ale wygląda na to, że nie dość że widać jakiś dziwny przeplot, to jeszcze ząbki z GT5 powracają. Ciekaw jestem w ogóle jak wypadłoby porównanie z dymem z GT5. Imo był on tam o wiele bardziej gęsty i światło, cienie lepiej na nim wyglądały niż w GT6.

Z pozytywnych zmian w GT6 po nowym patchu to chyba efekty świetlne zostały poprawione w replayach, i reflektory świecą teraz tak jak w GT5, a nie tylko udają, używając do tego teksturki promyczków światła :P W gameplay'u niestety chyba nadal tylko nasz samochód ładnie świeci, a pozostałe tylko podmieniają teksturki.(muszę to jeszcze sprawdzić)

Offline maxx

  • Administrator
  • Zaawansowany użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 322
  • Reputacja +2/-0
    • Status GG
    • Mój stan Skype
    • maxx preston blog
Odp: Aktualizacja 1.06 do Gran Turismo 6
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 11, 2014, 10:55:02 am »
Wygląda na to jakby przed 1.05 miał inną rozdzielczość w pionie i poziomie, w 1.05 schodki były tylko w poziomie. W 1.06tak jakby miał taką samą (ograniczoną) rozdzielczość i robi się taka kratka. Dym w Gran Turismo dodany jest jako post procesing i nakładany jest na gotową klatkę po renderingu, stąd liczone jest gdzie nałożyć dym a gdzie nie. Ta ograniczona precyzja obliczeń była dobrze widoczna w GT5 gdzie linia odcinania się dymu miała schodki gdy dym był za autem.
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login
visitors can't see pics , please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

Nie wiń mnie za to że jestem szybszy, You are not allowed to view links. Register or Login

Offline andryush

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja +0/-0
Odp: Aktualizacja 1.06 do Gran Turismo 6
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 11, 2014, 06:00:26 pm »
Skąd to info? Jeśli to post processing, to w jaki sposób światło i cienie wpływają na dym?

Offline maxx

  • Administrator
  • Zaawansowany użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 322
  • Reputacja +2/-0
    • Status GG
    • Mój stan Skype
    • maxx preston blog
Odp: Aktualizacja 1.06 do Gran Turismo 6
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 11, 2014, 10:20:46 pm »
To wniosek z moich obserwacji i styczności z programowaniem. Generalnie dym to mój konik :) Żeby cień mógł mieć interakcje ze światłami stopu i cieniami, to gdyjest liczony brane jest pod uwagę położenie świateł i cieni, itd. Trzeba przechowywać te informacje, podejrzewam że dlatego cienie są liczone na bieżąco (i tak pływają), bo w dowolnym momencie można wyliczyć gdzie i jak pada cień zamiast przechowywać jakąś bazę/bitmapę.

Tu widać cień drzewa przechodzący przez dym (w ruchu wygląda to lepiej). Poprzednio takie efekty widziałem tylko w Motorstormie (tylko w pierwszej części)
visitors can't see pics , please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


Charger rzuca cień przez dym:
visitors can't see pics , please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


Przednie światłą i tylne oświetlają cząsteczki dymu:
visitors can't see pics , please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


To wszytko jest super trudne od strony programistycznej, i PD ma u mnie + że im się chciało (w gt5 prolog tego nie było), ale ten sprzęt już więcej nie pociągnie.

Jest jeszcze Grid i NFS ProStreet (nie mylić w Shift) jest dym wolumetryczny. Nie wiem czy tam dym miał snopy od cieni, na pewno był wolumetryczny a nie na podstawie spritów (takich płaskich dymków, pufków).

PS. Sorry za chaotyczny post ale zmieniałem go parę razy i może być już bez sensu  :o 8)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2014, 10:28:49 pm wysłana przez maxx »
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login
visitors can't see pics , please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

Nie wiń mnie za to że jestem szybszy, You are not allowed to view links. Register or Login

Offline andryush

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja +0/-0
Odp: Aktualizacja 1.06 do Gran Turismo 6
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 11, 2014, 11:09:47 pm »
Patrząc na dym w GT6 czasami mam wrażenie, że to właśnie sprajty, a nie wolumetryczny dym... Trochę się już pogubiłem w tym temacie. Czy wolumetryczny dym, może być jednocześnie efektem post process, tak jak wcześniej wspomniałeś?? Zawsze myślałem, że Post process wchodzi do akcji, gdy cała klatka jest już wygenerowana, a efekt wolumetryczny musiałby być tworzony razem z geometrią, teksturowaniem, oświetleniem i cieniowaniem...

Pogrywam sobie dzisiaj w GT5 i uważam, że to jedyne słuszne Gran Turismo na PS3. Silnik graficzny maksymalnie wykorzystuje możliwości sprzętu i to widać na każdym kroku. Z perspektywy czasu zacząłem zauważać i doceniać to, że gra jest na prawdę solidnie dopieszczona. GT6 wygląda ubogo przy niej. Mam nadzieję, że modderzy wkrótce przerzucą content GT6 do GT5, wtedy, dla tej jednej gry byłbym skłonny zmodyfikować swoją konsolę, aby tylko w to zagrać. To byłby na prawdę miażdżący tytuł.

Offline maxx

  • Administrator
  • Zaawansowany użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 322
  • Reputacja +2/-0
    • Status GG
    • Mój stan Skype
    • maxx preston blog
Odp: Aktualizacja 1.06 do Gran Turismo 6
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 12, 2014, 02:00:47 pm »
Jak piszę "post proccesing" to mam na myśli że jest gotowa klatka z GPU ale potem poddawana jest obróbce przez te dodatkowe procesory CELL. Cała magia wyśrubowanych gier na PS3 leży właśnie w wykorzystaniu procesorów CELL, wiąże się to z dużym programistycznym nakładem pracy którego nie można wykorzystać w innych tytułach.

Według mnie to właśnie w trakcie generowania grafiki CELL odpowiada za teslację, a potem za dym i MLAA.

Jeśli dym jest generowany już na gotową klatkę powstaje problem gdy ma być za autem.

Mamy klatkę jak auto stoi w dymie (samo auto):
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


Liczymy sobie gdzie ma być dym, jak silny, skąd, jaki ma kolor:
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


Ponieważ klatka jest już gotowa musimy uwzględnić gdzie dym nie będzie widoczny ponieważ jest już za autem, czyli musimy sprawdzić gdzie go narysować a gdzie nie:
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


Niestety z powodu limitów sprzętowych liczmy to z niższą precyzją niż całą klatkę:
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


Potem rysujemy na klatce dym (w tym przypadku całość za autem):
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


Z powodu ograniczonej precyzji powstają znane z GT5 linie łączenia:
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login


W GT6 udało im się to jakoś częściowo obejść ale nie wiem jak, a po patchu 1.06 jeszcze coś tam zmienili i efekt jest taki w pół kroku, linii nie ma jak w GT5 ale widać że rozdzielczość dymu odbiega znacząco od całej klatki z jaką liczy silnik.

Tak samo jest z dynamicznymi cieniami, cieniami wnętrza (te schodki z GT5).
You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login
visitors can't see pics , please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

Nie wiń mnie za to że jestem szybszy, You are not allowed to view links. Register or Login

Offline andryush

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja +0/-0
Odp: Aktualizacja 1.06 do Gran Turismo 6
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 12, 2014, 10:05:10 pm »
Ciekawe, ciekawe. Imo to wyzbycie się ząbków to zasługa jakiegoś filtrowania, może MLAA też przy okazji wpływa na dym. Może precyzja została obniżona, aby polepszyć framerate i teraz wygląda to jak wygląda. Czym się zajmujesz profesjonalnie, bo widzę , ze masz pewną wiedzę na temat generowania grafiki.

Offline maxx

  • Administrator
  • Zaawansowany użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 322
  • Reputacja +2/-0
    • Status GG
    • Mój stan Skype
    • maxx preston blog
Odp: Aktualizacja 1.06 do Gran Turismo 6
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 13, 2014, 06:23:33 pm »
Może udało im się jakoś rozdzielić rozdzielczość dymu a maska po której jest przycinany. Część osób uważa że po 1.06 jest lepszy framerate, możliwe że jest to zasługa dodatkowych optymalizacji pod 3D (wtedy trzeba liczyć 2 klatki dla każdego oka, więc nie da się tego zrobić "od tak", trzeba coś poświęcić lub ekstra się postarać.

Odnośnie mnie to jestem grafikiem i informatykiem (ale nie programistą). Mam paru znajomych programistów i to po części im zawdzięczam wiedzę związaną generalnie z efektami wizualnymi, jeden z nich nawet pisze gry na PS3. Interesuje się technicznymi aspektami różnych gier i na prawdę Gran Turismo to najwyższa liga.
Najwyższa w sensie bardzo ambitne i trudne rozwiązania, nie zawsze efekt powala ale kiedyś się zwróci kiedy sprzęt będzie mocniejszy.

Nawet tak banalny efekt jak rozmycie felgi w trakcie jazdy w GT5 i GT6 zrobiony jest dużo lepiej niż w innych tytułach z Forzą na czele.

Felga jest rozmyta, robi się lekko przeźroczysta ale z takimi blikami od słońca (tak jak w rzeczywistości), taka jakby miełka.
visitors can't see pics , please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

visitors can't see pics , please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

visitors can't see pics , please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login



W Forzy/NFS,Assetto Corsa i innych felga podmieniana jest na mocno przeźroczystą i rozmytą (prawie zawsze widać wszytko przez koło)
visitors can't see pics , please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

visitors can't see pics , please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login
visitors can't see pics , please You are not allowed to view links. Register or Login or You are not allowed to view links. Register or Login

Nie wiń mnie za to że jestem szybszy, You are not allowed to view links. Register or Login

Tags:

Witamy na Raceroom.pl
Forum niedawno wystartowało - zapraszamy do rejestracji, prowadzimy nabór userów żeby stworzyć coś fajnego.